مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 05:452022-01-08پزشكي

اصلی ترین راه های انتقال هاری را بشناسید 


معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه مخزن اصلی هاری در ایران گوشتخواران وحشی هستند که سبب ابتلاء سگ و حیوانات اهلی بخصوص دام ها می شود، - گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 7244 قلاده توسط همکاران در شهرستان ها مورد واکسیناسیون قرار گرفته اند.

محمدعلی بخشی به تشریح عملکرد دامپزشکی استان در مبارزه و پیشگیری از بیماری هاری پرداخت و گفت: بیماری هاری به عنوان یکی از مهم ترین بیماری های خطرناک و مشترک بین انسان و حیوانات (بیماری زئونوز ) محسوب می شود و سالانه خسارات بهداشتی، اقتصادی و زیست محیطی فراوانی را تحمیل می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی تصریح کرد: این بیماری می تواند در جوامع انسانی از طریق سگ ها و گربه های بلاصاحب به انسان منتقل و در صورت عدم مراجعه به موقع به مراکز بهداشتی منجر به مرگ شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به راه های انتقال بیماری به انسان، اظهار کرد: اصلی ترین راه سرایت بیماری از طریق گازگرفتن به وسیله حیوانات بوده؛ راه پوست نیز راه دیگری است؛ بیماری هاری از راه پوست سالم قابل سرایت نیست، ولی اگر کوچکترین خراش یا زخمی در پوست وجود داشته باشد قابل سرایت است.

وی بیان کرد: راه مخاط نیز راه دیگر است؛ سگ ها و گربه های به ظاهر سالم که در اواخر دوره نهفتگی بیماری هاری هستند می توانند ویر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلی ترین راه های انتقال هاری را بشناسید 

اصلی ترین راه های انتقال هاری را بشناسید